Allergialistani


Viime kerralla kerroin mitä lääkkeitä kannan aina mukanani. Niiden lisäksi minulla on aina mukanani laminoitu allergialistani sekä lista ruoka-aineista, joita voin varmasti syödä. Samasta aiheesta oli tämän viikon maanantaina juttu Helsingin Sanomissa (https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000006039202.html). Olen saanut ravintoloissa näistä listoista useasti kiitosta. Se helpottaa suunnattomasti kokkien työtä, kun heidän ei tarvitse erikseen juoksuttaa tarjoilijaa kysymään voinko syödä erinäisiä ruoka-aineita. Kun listat on laminoitu, ne eivät myöskään sotkeudu keittiössä. 


Jos olemme varanneet ravintolasta pöydän etukäteen, lähetän allergialistani sinne varauksen yhteydessä sähköpostilla. Mutta ex tempore ravintolakäyntejä varten laminoidut listat ovat tärkeät. 

Minulla on listat myös englanniksi, jotta voin käyttää niitä myös ulkomailla. Aiemmin kirjoitinkin siitä, kuinka minulla oli Japanissa samat listat japaniksi käännettynä. Pietarissa käydessäni minulla oli listat venäjäksi. Jos lähden ulkomaille hotelliin, jossa on ravintola, lähetän listat englanniksi sinne jo etukäteen. 



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Epipen suojapakkaukset

Paras kaakao

Viiniä maidon kera